Ssh! hemlisar på G!!



Jag är inte så duktig på höger och vänster...
Stämmer faktistk, när någon säger gå åt höger så måste jag först tänka vilket håll de e åt, och jag har ett litet knep, högerhanden hälsar man ju med alltså blir den Häls, Häls, som börjar på H precis som höger gör!
Och då blir det automatiskt att man vinkar med vänster, alltså blir den Vink, Vink, och se börjar på V alltså vänster.
En kille från igår fick stå bakom mig och hjälpa mig lite igår och de gick skit bra haha!
Jag blir ju givetvist bättre och bättre på det.
Men i riktigt pressade situationer så har jag ingen aning om vilket håll jag ska svänga åt när någon skriker typ höger, och då har ja inte tid att tänka så då chansar jag (a) haha!
Som förut när jag och camilla skulle cykla och möta niklas så skriker camilla sväng åt höger NU! och jag svänger åt vänster(a) inte så lyckat haha menmen.
Samma sak som ja kan inte norr, söder, väst, öst och dedär, säger någon att den bor åt norr så har ja inte den blekaste om vart den menar (a)

puss<3


Kommentra
Jag har talat: Nenne

2009-09-21 @ 13:52:44
Jag har talat: Nenne

Jag har ett knep att komma ihåg norr, söder, väster och öster. Norr är uppåt, du har släkt i Norrland, Umeå. Söder är neråt, motsattsen till Norr. Väster börjar på V, det är alltså vänster. Öster är motsatts till Väster, båda slutar på "ster" =)

2009-09-21 @ 13:55:42
URL: http://jageliten.blogg.se/

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0