BÖRJAT ÄTA VITAMINER!

Juste de finns en sak jag inte berättat för er kära bloggläsare! Ni som hängt med ett tag vet ju att jag ofta skriver att jag e trött eller hängig eller seg osv.. Förut drack jag ju varje morgon något som heter sho san(stavning?!(a)) Det är iaf en liten "shot" man tar på morgnen som innehåller örter och sånt, de smakar förjävligt men man får faktiskt extra energi av det så de funkade, men man kan ju inte leva på det hela livet så nu har vi inte köpt det på länge.
Men här om dan så satt pappa och läste tidningen och hittade en intressant artikel om glutenallergi.
Jag är ju glutenallargiker, alltså jag tål inte mjöl..
Och i artikeln står det att dom flesta som har glutenallergi lider av vitamin B6 samt B12 brist, och vitamin B är bra för blandannat energiutnyttjandet.. Så har man vitamin B brist så är man ofta trött och hängig, och när jag och mamma sedan läste artikeln och läste om vitaminerna så fanns det väldigt mycket saker som stämde in på mig;p så nu har ja börjat äta vitamin B varje morgon och kväll, hoppas det hjälper nu, men kan ju inte neka att ja e lite slarvig på att ta dom, men man måste ta dom tsm med måltid och aa, ja äter ju inte direkt exakta tider :P


Kommentra
Jag har talat: millan

kul att man får reda på sånt nu liksom.. men bättre sent än aldrig. Nu när mammsen läser de här kommer hon be mig ta min järn shot som jag tog varje morgon för ett tag sen... Kanske ska börja me de så är de bara säga men jag tar den ju redan ;) haha!

2009-06-28 @ 20:32:00
URL: http://camillabuhl.blogg.se/
Jag har talat: jonna

Jag trodde jag sagt det till dig eller dina folks för ett tag sen. Likadant m Camilla ska oxå äta dessa...hmhmhm

2009-06-28 @ 21:25:43

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0