Pengen räcker inte!!

Är det bara jag som tycker att studiebidraget är alldeles galet för lite?? Jag menar 1050 räcker ingenstans!

En tröja och en mascara kanske sen är det helt slut! Det här förstår typ inte dom vuxna för dom verkar tycka att vi får jätte mycket pengar och blir alltid lika förvånade när pengarna e slut bara en vecka efter att man fått dom. Men det är faktiskt så att idag är 1050kr inte så mycket värt längre!

Tänk på allt man behöver som t.ex.: Kläder, smink, smycken, skor, ansiktskräm, hudkräm, handkräm, hårmouse, hårspray aa alla möjliga hårprodukter, ansiktsmasker, hudvårds-produkter ja jag kan rabbla upp hur mycket som helst som behövs plus att man vill äta ute ibland, kanske gå på bio? Folk fyller år så presenter måste köpas, till filmkvällar och sånt behövs pengar till godsaker ja det finns hur mycket som helst pengarna ska räcka till och då räcker inte 1050kr så långt!

Hur kan man få pengar snabbt?? Några tipps??

Och självklart extrajobb men det finns ingen som vill ta emot "pluttar" på 17 år!! I arbetsgivarnas ögon är väll vi inte tillräckligt pålitliga och duktiga.

Varför kan inte alla ställen man söker jobb på åtminstone ge folk en prövotid på kanske ett par veckor och titta hur det fungerar? Fungerar det så kan dom ju anställa en och fungerar det inte nej då får man söka vidare.

Arbetsgivarna kan ju inte veta hur tillexempel jag är?? Men alla tror att vi ungdomar e oansvariga, slarviga och e ute och super skallen av oss 24 eller något. Riktigt irriterande faktiskt.

Som när jag och Camilla lämnade CV i kulturhuset.. På tunnelbanorna står det att dom behöver personal till plan 5 men när man väl kommer dit och ska lämna CV så tittar dom på en och säger: Ni vet att det är ett jobbigt jobb va??

Precis som att vi skulle vara för små och inte klara av det, det kan dom f*n inte veta när dom inte sett oss jobba!!

Så via extrajobb får man heller inte så mycket pengar i våran ålder när det inte ens går att få ett extrajobb!!

Så hur ska man få mer pengar?! Studiebidraget borde höjas och jag vet att jag är långt ifrån den enda som tycker det.


Kommentra
Jag har talat: Jessica 12 år

Svar: jag kommer inte riktigt ihåg men om du går in på h&m någon gång så är det den med en gurkbit på :p

2009-02-15 @ 18:04:44
URL: http://jjeessiicaas.blogg.se/
Jag har talat: Jezzica

Hej.. Ja tusenkroner räcker inte långt. När jag gick andra året på gymnasiet så började jag jobba som barnflicka. 9 tim i veckan fördelat på tre dagar mellan 15-18 för 50kr timmen. Hehe..

2009-02-15 @ 18:46:12
URL: http://jezzicabuhl.blogg.se/
Jag har talat: Camilla

Den här diskutionen har jag och du (Jennifer) varje dag, i stort sätt. hallå!! vi lämnar cv kollar runt men inget händer!!!

2009-02-15 @ 19:46:27
URL: http://camillabuhl.blogg.se/
Jag har talat: Nenne

Jag kan fixa ett jobb till både dig och Camilla. Om ni vill så skriver jag upp er på listan på mitt jobb, sen ringer dom upp er och ni får komma på en gruppintervju och sen har ni ett jobb =) Ni får 80kr/tim på vardagar + provision och 90kr/tim på helger + provision!

puss

2009-02-16 @ 09:03:20
URL: http://jageliten.blogg.se/
Jag har talat: -

enligt en forskning ska en människa från 14-18 normalt behöva över 5000kr för att överleva "normalt" per månad. Så tekniskt sett får vi faktiskt för lite!

2009-02-16 @ 14:32:05
URL: http://attans.blogg.se/
Jag har talat: Timm

men jennifer man köper fan inte kläder varje dag :P jag har fan 5000 kr och det är för man sparar och då kan man handla sen så jennifer du borde tänka på att spara pengar och tänka efter när du handlar men jag håller med 1050 är inget man borde i allafal kunna få 1500 för då skulle det räcka lite längre :P

2009-02-18 @ 12:25:00

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0