CHOKLAD-KALENDER...

Jaa är det någon mer än jag som fortfarande ha chokladkalender på julen?? för mig har de blivit som en tradition, började med att farfar alltid köpte en till var och en av oss barn och sen när han fick en stroke och sen hjärpropp om ja inte e helt ute och cyklar?? Iaf så fortsatte mamma och pappa köpa de eftesom vi då var så vana vid att få en, vår farfar skämde bort oss ungar ganska så bra faktiskt haha! kmr nog aldrig glömma tiden då farfar va frisk, vi barn hade bra kontakt med honom, vi var där nästan varje dag och busade och lekte, och så åt vi lunch där och om jag jessica och jeanette inte ville ha samma lunch så ställde han sig och lagade 3 olika, förstår ni? va ju som en dröm när man var liten, skulle ja få en önskan så skulle jag nog önska att han blev helt frisk faktiskt.

Men nu slank ja iväg från ämnet, va ju faktiskt chokladkalendrar ja började med ;) förra året så fick jag ingen för mamma och pappa glömde köpa, så då sa jag att ja ville ha 2 i år  och först vägrar mamma köpa de men sen protesterar jag och säger att ja kmr sitta och sura resten av jul om ja inte får båda(a) (va ju så klart ironisk) men eftersom ja hittade en rosa hello kitty som va grymt söt så ville ja ju ha den men samtidigt ville ja ha en "vanlig" så slutade med att ja fick båda ;) aa jag äääälskar choklad! =)

Men kommer ihåg när man va liten och alltid tjuvåt från luckorna man inte skulle öppna än för man orkade inte vänta, men nu när man e stor så blire så att han glömmer flera dagar, haha tänk va allt ändras genom tiden.
Som när man var liten så satt man och räknade ner dagar till julafton men i år tex så hade ja inte fattat att de va så kort kvar till julafton när de va den 22a, hade ju inte ens köpt alla julklappar haha!!
menmen puss



Kommentra

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0