STÖRANDE! HÅLLER NI MED??

Tar en liten paus i min städning nu, är nästan klart =) e tvungen att tvätta också märkte ja för hade tvättkorgen överfull, smuttskläder över hela golvet, i badrummet och i datarummet haha! (a)
Iaf ja tänkte ta upp en sak som ja faktiskt börjat störa mig på, egentligen ganska så onödig sak att störa sig på men de stör mig ändå, och det är de här med namnsdagar, har ni lagt märke till alla sjuka och udda namn som kommit med?? ibland e det namn man aldrig ens har hört, eller namn som man inte kan uttala eller namn som låter som något man fantiserat fram...
Ja har ju namnsdagarna här på min blogg(se bild) och där ser jag varje dag vem det är som har namnsdag och därför har ja lagt märke till dom konstiga namnen.
Ta t.ex. idag, Albert och Albertina.. och Albert kanske man har hört någonstans någon gång, iof så e de ett sånt namn man brukar skojja med när man säger typ: hej ja heter albert, eller märta eller så, aa ni fattar.
Men Albertina då?? hur jävla många e de som heter det?? någon som känner någon albertina ens? har aldrig hört talas om namnet tidigar.
Det låter som att man driver med någon som heter albert och gör om hans namn till ett tjejnamn för att reta honom och då säger man Albertina, fattar ni??
Som t.ex. man kan "reta" någon som heter Fredrik med att säga Fredrika.. skulle fan inte förvåna mig om fredrika va ett namn heller haha...
Aja de va lite från mig, nu måste ja fortsätta med städningen! pussar!!


Kommentra
Jag har talat: peetra

Fredrika ÄR ett namn :P haha

2009-08-30 @ 16:50:43
URL: http://pericsson.blogg.se/
Jag har talat: hubert

Seden att fira namnsdag uppstod i den tidiga kristna kyrkan närmast i syfte att minska betydelsen av födelsedagsfirandet,

De tidiga namnlängderna var huvudsakligen en lista över helgon och martyrer, och namnsdagarna firades mer till deras ära än för en enskild person.

Där har du förklaringen.



Kvinnliga bärare

Antal: 1764



Skulle kvalificera det som en del.

2009-08-30 @ 22:21:38

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0