Långhelg 5/6-8/6

Hela helgen har varit helt underbar faktiskt och tack julia för två underbart mysiga dagar med dig på landet!! Vi måste göra så oftare och framför allt när vi börjar gymnasiet så vi inte förlorar våran fina kontakt och vänskap!! :)

5/6
Ja det hände väll inte så jätte mycket den dagen egentligen.. Jag var i skolan först där jag fick reda på att jag höjt mig till VG i både engelska och svenska! :) blev riktigt glad när jag hörde det faktiskt.
Efter skolan så kom mamma och Jeanette(storresyrran) och hämtade upp mig vid skolan också åkte vi ut till landet där vi åt middag kollade tv och hade det mysigt.

6/6
Självaste nationaldan! Jag blev väckt av mamma och syster kl 9 på morgonen. Det var strålande sol och riktigt varmt.
Vi gjorde oss iordning och sedan åkte vi till farfar där vi åt lunch. Det fanns dock bara sill att äta så det blev ju inte så mycket till lunch egentligen menmen.. Jag fick ju somsagt vara med mina älskade kusiner!! Efter vi varit hos farfar så åkte jag, mamma, jeanette, jessica, helene, sanna och matilda vidare till golfängarna i hallonbergen där dom varje år har nationaldagsfirande. Dom har fixat som ett tivoli med karuseller och lotterier och tävlingar och uppträdande och så..
Matilda hade feber och var lite sjuk så hon låg mest och sov i vangnen stackaren.
Jag gick i alla fall runt med sanna och var lite barnvakt till henne.
Lite senare åkte alla utom jag och äldsta syrran jessica hem. Hon och jag gick hem till Sofia och åt Tacos mums!
Och senare vid 8 så gick vi tillbaks till golfängrna och satt där och väntade till EMD kom! Dom var skit snygga och skit bra! som vanligt med andra ord haha!
Sen åkte jag hem själv men det blev massa krångel med bussar och tåg och massa så kom inte hem förens vid 12.
På vägen så träffade jag två st killar och vi började prata med varandra och sen en tjej som också stod vid busshållssplatsen. Jag och tjejen (kommer dessväre inte på vad hon hette men tror de va ngt på S) tog sällskap till jakobsberg och på vägen pratade vi om allt möjligt precis som vi känt varandra hur länge som helst så de va lite kul ;p
I Jakan så gick vi skilda vägar men då träffade jag Guro som jag inte sett på över ett halv år så vi tog samma buss och satt och pratade om lite olika saker ända tills hon gick av. Då åkte jag vidare och väl hemma så satt ja lite vid datan och sen gick jag och la mig.

7/6
Jag gick upp vid halv 9 och gjorde mig iordning och packade lite för att åka till landet. Jag mötte Julia på bussen och i jakan så bytte vi buss och sen bytte vi till rosalgbanan. Vi hade faktiskt kul hela vägen fast det brukar vara pest att åka bussar och sånt i 2 timmar. Eller aa jag hade iaf kul haha!
När vi var framme i åkersberga så kom mamma och hämtade oss med bil så vi fick skjuts sista biten så att vi slapp åka ännu en till varm buss.
Väl framme så lämnade vi av oackningen och sedan bytte vi om till bikini och drog ner till stranden där vi tog båten och rodde över till andra sidan sjön. Vi solade länge ända tills det blev för varmt då bestämde vi oss för att ta vårat första dopp för året. Vi bestämde oss för att åka ut en bit med båten och hoppa på det djupa. Så vårat första dopp utomhus år 08 blev hoppande från en gul stor roddbåt tihi.
Sedan fortsatte vi sola och bada lite till och på kvällen hade vi tänkt tälta eftersom vi fick förhinder förra gången vi skulle tälta men så märkte vi att tältet var hemma i stan så det blev inget av de nu heller men nästa gång då jävlar!! hahaha!

8/6
Vi hade tänkt att gå upp vid 9 först men vi vaknade inte förens vid halv elva tror jag det var. Vi hade tänkt att gå upp tidigt för att sola och bada men när vi kollade ut så var himlen helt igen täckt av moln som ett lock så vi blev lite besvikna men efter bara en halvtimme så var himlen alldeles klarblå och solen stekte på som bara den så vi skyndade oss att göra oss i ordning och sen drog vi ner till stranden. Vi la oss på flytbryggan mitt ute i vattnet och solade men det blev inte någon längre stund för det var alldeles för varmt! Det var liksom 31+ i skuggan och det e fööör varmt!
Vi gick hem och åt jordbubbar med mjölk mums! sedan så la vi oss på soffan en stund och då råkade jag somna men när jag vaknade igen så packade vi ihop våra saker och sedan så gick vi ner till stranden och tog ett sista dopp och efter det så bytte vi om till kläder också satt vi i solen och lyssnade på musik och bara tänkte tills mamma kom med bilen. Då åkte vi hem.
Hemma så lagade Jessica en jätte god middag med efterrätt och efter det så la jag in bilderna från helgen på datan och sedan så badade och och fixade mig iför kvällen.



Kommentra
Jag har talat: Julia

mysig helg! skönt att bara komma bort från allt skit här hemma. Synd att det inte blev någon tältning men det får vi göra nästa gång istället. :) <3

2008-06-09 @ 20:25:44
URL: http://juliavonsydow.devote.se

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0