Sluta klaga på poliser!!

Nu när jag har lite tid över så tänkte jag skriva en sak som irriterar mig ganska så mycket.
varför är de så många som klagar på polisen och säger att dom hatar dom och massa??
dom säger att poliserna förstör deras liv men tänk efter, om ni inte skulle göra något olagligt så skulle poliserna lämna er ifred eller hur??
Tänk alla som blir våldtagna, rånade, mördade och massa annat hemskt vad skulle dom göra utan poliserna??
Vårt sammhälle skulle bara bestå av kriminella.
Tänk på han som mördade Engla tex. Utan poliserna så skulle han fortfarande gått fri och kunnat fortsätta med sina sjuka saker.
Jag har själv blivit stoppad av polisen och fått böter och jag vet att jag själv klagade på dom då men nu när man tänker efter så är de ju så att om jag skulle kört lagligt så hade jag ju aldrig fått den bötern eller hur?? Jag har bara mig själv att skylla. Och tänk om dom inte stoppat mig, tänk va som kunde hänt, jag riskerade en människas liv..

Ni som klagar på poliserna vad skulle ni egentligen göra utan dom, och nu syftar jag inte på sånna som klagar ngn enstaka gång för att dom är arga på dom för det förstår jag att man kan göra. Men ni som hatar dom hela tiden.
Tänk om alla poliser skulle sluta jobba bara, och ngn i eran släkt skulle bli våldaget eller mördad. Erat svar är förmodligen att ni skulle ta hand om det själv?? men ni har inte allt som behövs för att spåra upp den personen, och om ni nu gör det vad skulle du då göra när du hittat honom/henne. Skulle ni slå ihjäl den personen?? Då skulle ni ju själva bli en mördare. Och dom nära och kära till den du då slog ihjäl kommer förmodligen söka upp dig och göra samma sak. Så fortsätter det så. Hur skulle det se ut??

Tänk också på att alla poliser faktiskt riskerar sitt liv för våran skull!! för folkets skull!!
Poliserna är faktiskt helt normala människor precis som vi! Dom har släktingar, barn, kompisar och så. Dom är precis lika mycket vära som vi!
Jag har tillexempelt en Farbror som e polis. Han är en helt underbar människa, snäll, omtänksam, rolig  jaa allt.
Och jag hatar inte han för att han är polis.

Alla som blir fast för dom kör för fort, kör mot rött, skjuttsar utan hjälm och massa sånt ni kanske tycker att vafan låt oss få ha lite kul. Och till viss del kan jag hålla med er men tänk vad som kanske skulle hänt om ni inte skulle blivit stoppade`??
Ni kanske skulle kört in i ett träd och dött?? kört ihjäl en kompis kanske. och massvis med mera hemska saker.
Trotts att man kanske har jätte kul när man sitter där på sin övetrimmade moppe och kör som en dåre med en kompis utan hjäl bakpå så kanske det inte slutar lika bra. Det kan komma en liten sten på vägen och du moppen och kompisen flyger åt helvete?? Det går ju så fort att du inte kan göra något. Vi säger att kompisen kanske dör ska du då leva med ditt samvete för att du hade lite "kul" på moppe bara.
Allt det kunde bli ogjort om man blivit stoppad av en polis i tid.

Så sluta klaga på poliser, sluta kalla dom för svin och allt sånt..
Dom räddar faktiskt dagligen liv!

Hoppas jag gett vissa av er en liten tankeställare i alla fall..

Kommentera gärna inlägget och säg vad ni tycker. Jag tål kritik och om ni ska kritisera så visa er starka och skriv inte från anonym för de e riktigt fegt.

Ta det lugnt och ha det bäst!!
puss<33



Sluta klaga på poliserna och låt dom få göra sitt jobb precis som alla andra människor och precis som dig!

Kommentra
Jag har talat: Fidde

Den polisen som började slå på en chilensk familj på Ullevi när Brasilien mötte Chile. va han me bra eller? Eller dom poliserna som började slå på en gubbe på bensin stationen när han tipsade dom om några brottslingar. Eller dom som inte låter än hålla uppe dom supporter flaggor man vill på matcherna För det är tydligen hetsigt, sen så försöker dom ta dom i från än. Det finns oxå dom poliser som tar in än till stationen innan matchen för att dom "tror" att man ska göra nåt. Det finns väldigt många bra poliser. men det finns oxå många svin.

2008-07-07 @ 14:36:23

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0