Sjuukt glad =D

Idag har ja verkligen vaknat på rätt sida =D är sååå glad, eller så är de för att ja fått massa gulliga saker till mitt rum idag:)

Vi börjar med gårdagen ändå, efter ja sminkat mig och så, så kom mormor och då fikade vi och pratade, sen så gick jag mormor och mamma ut på en lång promenad de va faktiskt kul :O Vi va borta ett tag som sagt och när ja kom tillbaks så satte ja mig vid datan, och eftersom syrran hade massa kompisar här sen så blev de vid datan ka satt LÄNGE. Det blev riktigt lång tråkigt men jag hade ändå inget annat att göra så. Dagen gick seeeegt kan man ju säga, och på kvällen vi 23 så gick ja in i mitt rum och tände några ljus och sen kollade ja i en låda i mitt rum där ja har massa minnessaker. Guud så gulligt man skrev när man var liten hahah ja hittade massvis av gulliga och roliga saker i den lådan, saker som ja till och med hade glömt.
Men en spec sak som ja hitta va en dikt ja skrev när ja var 10 haha måste bara skriva den här:
Jag minns när vi träffades för första gången,
jag såg dig från balkongen.
Du gick där och lunka,
för cyckeln hade fått punka.
Jag sa glatt hej och du kollade på mig,
det blev en lång blick och sedan du bara gick.
Jag följde dig med blicken till du bakom krönet försvann
och sedan jag aldrig mer dig fann.
Hahahah något sånt skulle man liksomaldrig komma på nu ;pp
Och på tal om dikt så MÅSTE jag bara skriva ut en dikt som ja fick av min faster med familj när ja konfimerades:image18
En natt hade jag en dröm. Jag drömde att jag gick längst en strand tillsammans med gud.
På hilmen trädde bilder ur mitt liv fram, Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden; ett par var mina och det andra paret var guds.
När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på fotspåren. Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv fanns endast ett par fotspår. Jag såg också att detta var under de mest ensamma och svåra stunder i mirr liv.
Detta bekymrade mig mycket och jag frågade Gud om detta. "Gud du sade när jag en gång bestämt mig för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen. Men jag ser att under de svåra tiderna i mitt liv finns det bara ett par fotspår... Jag förstår inte varför du lämnade mig när jag behövde dig som mest."
Gus svarade: "Mitt kära barn. Jag älskar dig och jag skulle aldrig lämna dig. Under tider av svårigheter och prövningar när du bara kan se ett par fotspår, då bar jag dig."
Visst är den fin :O bli nästan tårögd. Den ger en verkligen en taknkeställare trots att ja inte tror på gud.
Bilden är från när ja sjöng; knocking on a heavens door när ja konfimerades :)

Jaja tillbaks till dagen nu då. Jag har varit på massa olika ställen med mamma och pappa idag och ja fick massvis med fina ljus och sånt till mitt rum så ja tar och lägger upp lite bilder :)
image19image20image21
                  image22                                  Gulligt va? Fick även fler saker men tog inte bild på de. Men nu behöver ja hjälp jag undrar om någon av er vet vart man kan köpa rosa örngott och/eller rosa sängöverkast   i matchande färg till filten på bilden?                                                        Det skulle vara jätte snällt att ge exempel på affärer som ni vet har något sånt :)
Jag ska nämligen senare måla en vägg rosa i mitt rum och resten av väggarna vita, Aa som ni märker så är min favorit färg rosa. Jag bara älskar rosa, så aa om ni vet ett ställe som har gulliga rosa saker så kan ni ju tippsa om det också. Jag köper nästan alla rosa gulliga saker utan att egentligen veta vart jag ska ha det haha!

Jag ska ju bli målare och idag när vi va på Jula så gick image24
vi förbi en ställning med målar byxor och då bara kliade
det i fingrarna så ja vad tvungen att pröva ;) haha                        
Så nu längtar jag ännu mer tills ja får börja på gymnasiet
och tills ja får flytta hemifrån :)
menmen nu ska ja inte skriva mer haha ;) pusspuss<333                                                                                                                                                          

Kommentra

Vad har du på hjärtat? :):

Jag är?:
Jag vill kommentera mer! =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0